نبیل پانیزه

مراوده با انسان ها کژراهه ای است به سوی خودنگری

نبیل پانیزه

مراوده با انسان ها کژراهه ای است به سوی خودنگری

با عرض ادب و احترام خدمت همه وبلاگ نویسان عزیز از امروزمن هم به جمع شما خواهم پیوست و امیدوارم بتوانم با هدفی مشخص  وبا کمک و مشورت دوستان روشنفکر این خطه وبلاگم را مدیریت کنم .

اهدافم را در یک برنامه ریزی دقیق مشخص کردم که به طور متداوم در وبلاگ به اجرا خواهم گذاشت . برای رسیدن به اهدافم باید یک سری شروط ها را رعایت کنم که همراه با رعایت کردن انها به شما هم توضیح خواهم داد.

......حرکت اول ایجاد وبلاگ بود .........

امروزه در شهرهای کشورمان در میان مردم فرهنگ اصیل و غنی خود را کمرنگ می بینیم . مردم و به ویژه جوانان از هویت ملی خود دور مانده اند. انها در عصر اطلاعات فقط با فرهنگ غرب عجین شده اند . به جای استفاده درست ازکامپیوترو اینترنت به دنبال موسیفی های غربی و بازیهای کامپیوتری و ...هستند . اکنون که قافله علم سرعت زیادی گرفته جوانان ما به خواب عمیقی فرو رفته اند . در حالی که در کشورهای دیگردر صدد پیشرفت و برنامه ریزی برای سی سال آینده و دستیابی به کرات دیگر هستند . جوانان ما برسر این مانده اند که روزشان را چگونه سپری کنند . در این بیست سال اخیرکه حرکت علم سرعت بی سابقه ای دارد در کشور ما هرچه می گذرد حجم و محتوای کتابهای درسی کاهش می یابد و ما راههای مختلفی را برای به حداقل رساندن مردودی بدون در نظرگرفتن سطح علمی دانش اموزان به کار می بریم و یا اینکه از کدامین نظام اموزشی در قرن بیست و یکم استفاده کنیم ، مانده ایم .

درصورتی که امروزه کشورهای دیگر در فکر پرورش متخصصان دستگاههای جدید هستند ما درحال پرورش تحصیل کردگانی هستیم که پس ازفارغ التحصیلی باید بی کار شوند،و به این می نازیم که آمار باسوادان در کشور ما زیاد شده است ،بی خبر از اینکه سواد در قرن

بیست و یکم فقط خواندن و نوشتن نیست،بلکه بهره وری از اطلاعات موجود و استفاده ازتحصیل کردگانی برای دستیابی به تکنولوژی جدید، می باشد. و وقتی امتحان علمی از کشورهای جهان به عمل می اید کشورمان از نظر بار علمی جزء کشورهای آخر است با اینکه می دانیم جوانان ایرانی بهره هوشی بالایی دارند . اگرهم در المپیادهای جهانی مدالهای رنگین کسب می کنیم به این علت است که تک ستارگانی را پرورش میدهیم که با این کار در واقع خود و جامعه خود را فریب می دهیم .

نظرات 2 + ارسال نظر
فریده قاسمی یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:21 ب.ظ http://dokhtekong.blogsky.com

با سلام...با آرزوی تحقق آمال شما در مسیر بروزرسانی وبلاگ تان...راستی کاش حجم کتاب های درسی مدارس کم می کردند ! و نظام آموزشی به سوی معلم مداری و دانش آموز مداری پیش می رفت و نه کتا ب مداری !!

الیسا پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.negahemaqnnegaheto.blogsky.com

این نوشته رو خیلی قبول دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد